Ideal Mind( I'M)
Proje hakkında
Akıl yürütme, en az iki önermeden hareketle bir sonuca ulaşma işlemidir. Diğer taraftan akıl yürütme,eldeki verilerden bir sonuç çıkarmak anlamına da gelmektedir. Bu tanımı daha da genişletirsek akıl yürütme, eldeki verilerden yola çıkarak mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma süreci olduğu
söylenebilir.Akıl yürüten bir kişi yaşantıları, gözlemleri, okudukları, duydukları, inceledikleri sonucunda mantığa dayalı çıkarımlarda bulunur. Örneğin bir kişinin izlediği filmin ilerlemesine göre filmin nasıl sonlanacağına ilişkin fikir ve görüş geliştirmesi, bir dedektifin elde ettiği gözlem ve verilere göre suçu işleyen kişinin kim olabileceğine ilişkin çıkarımda bulunması, birer akıl yürütme örneğidir.2013-2014 öğretim yılından itibaren MEB zekâ oyunları dersi ile çocuklarda akıl yürütme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Projemizde kağıt oyunlarının yanı sıra strateji geliştirme ve akıl yürütme yeteneklerini geliştiren kutu oyunlarına da yer verilecektir.
HEDEFLER
Zeka, öğrenme, öğrenilenden yararlana-bilme, yeni durumlara uyum gösterebilme ve yeni çözüm yolları bulabilme yeteneği olarak tanımlanıyor. Zekasını fark etmek,ona değer vermek ve ondan
daha fazla yararlanmaya çalışmak her yaştaki insanın en çok önem vermesi gereken konuların başındadır.Düşünmek,merak etmek,soru sormak,araştırmak,yeni şeyler öğrenmek hiçbir zaman vazgeçilmeyecek alışkanlıklar olmalıdır.Bu alışkanlıkların kazanılmasında ve korunmasında Zeka
Oyunları çok güçlü bir role sahiptir.Sebep-sonuç bağlantıları oluşturma,farklı çözüm yolları arama,disiplinler arası ilişkiler kurma, kendini sınama, gelişimini izleme gibi kazanımlarıyla herkes için hem öğreten hem de eğlendiren bir rehber niteliğindedir.Projemizin amacı öğrencilerimizin zihinsel gelişimlerine katkı sağlamak, daha önce karşılaşmadıkları sorunlar karşısında çözümler üretebilme, var olan sorunlara ise farklı ve yeni çözüm yolları bulabilme
alışkanlıkları kazandırmaktır.
ÇALIŞMA SÜRECI
EYLÜL
Mangala
QBİtz
EKİM
Sudoku
Kendoku
KASIM
Abalone
Reversi
ARALIK
Resfebe
Apartmanlar
BEKLENEN SONUÇLAR
Zekâ oyunları bireylerin sadece matematik alanındaki gelişimlerini değil,işlem ve strateji gücünü geliştirecek oyunlar sayesinde sözel,görsel zekâ,muhakeme yeteneği, mantık,çözüm yolları üretme, problem çözme, kendine has yaklaşım geliştirme,üç boyutlu düşünme,taktik geliştirme,şekil oluşturma gibi yaratıcılık ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirecek oyunları da içermektedir. Bu bağlamda projemizde;
*Öğrencilerimizin problem çözme, akıl yürütme ve iletişim, stratejik düşünme yeteneklerini ve yaratıcılıklarının geliştirilmesi,
* Öğrencilerimize farklı bir bakış açısı kazandırma,
* Stratejik zekâ oyunlarının öğrencilerin matematiksel süreç becerilerinin geliştirilmesi ve matematiksel
kavramların öğretimi için nasıl kullanılabileceğini belirleme,
* Zekâ oyunlarının öğrencilere oyun bağlamında yaşatacağı matematiksel süreçler, oyun kurallarının
ve amacının ilişkili olduğu matematik kavramları, oyunların somut materyallerinin matematik kavramlarının öğretiminde kullanılabilir.