İki Kere Farklı: İki Farklı Dünya'ya Dijital Çözümler
TÜBİTAK 4008 - ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERE YÖNELİK KAPSAYICI TOPLUM UYGULAMALARI DESTEKLEME PROGRAMI kapsamında “İki Kere Farklı: İki Farklı Dünya'ya Dijital Çözümler” başlıklı projemiz hazırlanmaktadır.
Günümüz eğitim sisteminde, farklı öğrenme yeteneklerine sahip öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Bu bağlamda, teknoloji ve yapay zeka destekli farklılaştırılmış öğretim stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanması, eğitimciler için kritik bir yetkinlik haline gelmiştir.
Bu proje, Aydın ve çevresindeki Bilim ve Sanat Merkezlerinde görevli olan, en az 1 yıl BİLSEM’lerde çalışma deneyimine sahip,temel dijital okuryazarlık becerilerine sahip, eğitim teknolojilerini kullanma konusunda deneyim ve yapay zeka destekli eğitim araçlarını kullanmaya istekli üstün yetenekli ve öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin öğretmenlerine yönelik kapsamlı bir eğitim programı sunmayı amaçlamaktadır.
Program, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarını zenginleştirmek ve öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına daha etkili yanıt verebilmelerini sağlamak üzere tasarlanmıştır. Beş günlük yoğun eğitim sürecinde, katılımcılar modern teknoloji araçlarını ve yapay zeka uygulamalarını kullanarak farklılaştırılmış öğretim stratejilerini öğrenecek ve uygulama fırsatı bulacaklardır.
Programın hedef kitlesi, BİLSEM'lerde görev yapan, farklı grup düzeylerine sahip (Destek, BYF, ÖYG) öğrencilerle çalışan öğretmenlerdir. Eğitim programı, her gün farklı bir tema etrafında şekillenen atölye çalışmaları, interaktif oturumlar ve uygulamalı etkinliklerden oluşmaktadır.
Teknoloji ve yapay zeka uygulamalarının yanı sıra, müzik ve görsel sanatlar gibi yaratıcı unsurlar da programa entegre edilmiştir. Günlük temalar sırasıyla; dijital öğrenme araçları, yapay zeka destekli öğretim stratejileri, sanat entegrasyonu, bireyselleştirilmiş değerlendirme yöntemleri ve uygulama projeleri şeklinde planlanmıştır. Program sonunda katılımcıların, teknoloji ve yapay zeka destekli öğretim stratejilerini etkili bir şekilde kullanabilmeleri, farklı öğrenme stillerine uygun ders içerikleri geliştirebilmeleri ve öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına yönelik adaptif öğrenme deneyimleri tasarlayabilmeleri beklenmektedir. Ayrıca, öğretmenlerin sanat entegrasyonu yoluyla daha kapsayıcı ve yaratıcı öğrenme ortamları oluşturma becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.